Welkom bij de John Bunyan Stichting

Bezoek uit Siberië

Op 28 april 2019 hadden we bezoek uit Siberië bij de Bunyanstichting. Deze mensen hebben 25 jaar geleden in Siberië De Christenreis ontvangen in het Russisch, maar ze wisten niet waar het vandaan kwam en wie dit had georganiseerd. Nu, 25 jaar later, zijn ze op bezoek de Bunyanstichting.

Twee jaar terug hebben ze via het Deputaatschap Bijbelverspreiding ook de Russische uitgaven ontvangen van De Christenreis, naverteld door A.C.H. van Vuuren. Deze is toen ook uitgedeeld in hun gemeente.

Onze bezoekers hebben twee exemplaren meegekregen van het dagboek van Van Wijk in het Russisch. Hier waren ze erg blij mee! Zij geven ze weer aan hun dochters, zodat zij die kunnen voorlezen aan hun kinderen.

"De Bijbelse Geschiedenis" bestverkochte

christelijke jeugdboek van april 2019!

Volgens de ND top tien is onze kinderbijbel "De Bijbelse Geschiedenis" door B.J. van Wijk het bestverkochte christelijke jeugdboek deze maand. Dit is gebaseerd op de verkoopcijfers 80 christelijke boekhandels. Bestel deze prachtige uitgave nu in onze webshop.

Actie voor het gezin:

De Christinnereis verteld en uitgelegd

Tijdelijke actie: tot december 2019 is 'De Christinnereis; verteld en uitgelegd' door A.C.H. van Vuuren van €15,00 slechts €9,95! Bestel dit unieke boek nu in onze webshop.

Bezoek Verhoeff-Rolmanschool uit Bodegraven

Donderdag 7 februari

Zendingsdag Voice of Hope Nederland

Ruim 100 mensen bezochten zaterdag 3 november de zendingsdag van de Voice of Hope Nederland. Deze tweede zendingsdag werd gehouden in het gebouw van de John Bunyanstichting.

Lezingen seizoen 2019-2020 DV:  14.30 uur

In het najaar DV worden er weer nieuwe lezingen gehouden. Zodra het programma bekend is, wordt het hier gepubliceerd.

21 september 2019

26 oktober 2019 kindermiddag

30 november 2019

25 januari 2020

29 februari 2020

Geslaagde tekencursus

Afgelopen 13 oktober was er weer een tekencursus bij de Bunyanstichting. Onder begeleiding van de bekende kunstschilder Adri Burghout gingen 10 mensen aan de slag.

Klik hier om meer nieuws te lezen

Ontstaan en doel van de stichting

bunyanvoorpag2

De John Bunyan stichting is eind jaren '80 uit particulier initiatief ontstaan en werkt sindsdien met veel verve aan haar doelstelling: de verspreiding van het Evangelie, zowel nationaal als internationaal met name door het bekend maken van het werk van de Engelse schrijver John Bunyan.

Uitgaven

In de praktijk betekent dat dat de stichting de bekendste boeken van John Bunyan heeft uitgegeven. Daarnaast heeft zij ook een bijbels dagboek uitgegeven en is ze bezig met de uitgave van een bijbel verteld voor kinderen. Door middel van eenvoudige uitgaven (de evangelisatieboekjes) hoopt de stichting dat mensen weer belangstelling krijgen voor de werken van Bunyan en de Bijbel, waarop deze werken gegrond zijn.

Presentatie

De stichting presenteert zich o.a. op beurzen en in de expositieruimte in Kootwijkerbroek. Ook geeft zij voorlichting aan scholen, (kerkelijke) verenigingen en andere belangstellenden. De stichting heeft een groeiend aantal donateurs en ontvangt ook giften van kerken en particulieren. Ze werkt geheel op pro Deo-basis. Dat betekent dat er nauwelijks bureaukosten gemaakt worden.

Boekentafel

Sinds kort verkoop van theologische boeken en allerlei kinder/jeugdboeken! Ook zijn er leuke, verantwoorde boeken voor de allerkleinsten!

Van harte welkom om onze expositie en het boekenassortiment onder het genot van een kop koffie te komen bekijken!

John Bunyanstichting
De Spil 29
3774 SE Kootwijkerbroek

Project in Sicilië

In Sicilie zijn Bijbels en boeken van de Bunyanstichting verspreid onder vluchtelingen. Door de Bunyanstichting te steunen, steunt u ook dit mooie evangelisatieprojrect. Binnenkort volgt meer informatie over dit project.

Presentatie 'De Heilige Oorlog opnieuw verteld en uitgelegd door A.C.H. van Vuuren

Afgelopen 24 maart is ons nieuwe boek 'De Heilige Oorlog - opnieuw verteld en uitgelegd door A.C.H. van Vuuren gepresenteerd in Barneveld. We hopen dat de Heere ook door dit boek wil werken.

De eerste druk van dit boek was binnen een week uitverkocht. Een tweede druk volgt snel.

Klik hier voor een kort verslag van het Reformatorisch Dagblad met foto's

Login winkel