Welkom bij de John Bunyan Stichting

BIJZONDERE AANDACHT VOOR EVANGELISATIE in binnen- en buitenland.

De Christen- en Christinnereis van John Bunyan zijn bijzonder geschikt om uit te delen voor evangelisatie. Waarom zult u misschien vragen? Het is belangrijk te weten dat De Christenreis in de eerste plaats geschreven is voor volwassenen, maar nu ook voor kinderen in, begrijpelijke taal.
Mensen die leven zonder Gods Woord kunnen door het lezen van dit boek tot nadenken gebracht over het heil van hun ziel en het kan een middel zijn voor hun bekering indien de Heere het lezen zegent. Mensen zonder een Bijbel komen door het lezen van dit boek weer in aanraking met de basisbegrippen, de wortels van hun geloof. Zij krijgen bovendien veel onderwijs over de heiligmaking en het volharden in het geloof. Dr.Barry Horner uit Amerika, gepromoveerd op Bunyan, heeft vier belangrijke punten opgetekend die wij van de Christenreis kunnen leren:

1. De plaatsvervangende gerechtigheid van Jezus Christus, het evangelie van de enige hoop voor
een zondaar, ontvangt men alleen door het ware geloof.

2. De voortgaande heiligmaking van een verloste zondaar, als hij de woestijn van de wereld doorkruist, heeft een geestelijke volwassenheid tot
gevolg.

3. De Bijbel getrouwe plaatselijke gemeente is de aardse schuilplaats voor de Christelijke pelgrim.

4. Om te volharden krijgt de pelgrim regelmatig vergezichten van de hemelse stad met de hoop
dat hij eens met Christus zal zijn in Zijn glorieuze toekomst. Genoeg argumenten om dit boek te lezen en te herlezen en uit te delen aan alle mensen. Wij hebben voor dit doel een speciale verkorte
uitgave van de Christenreis in13 talen en van de Christinnereis in 5 talen.

Doet u mee om deze belangrijke boekjes
uit te delen?

Klik hier om uw bestelling te plaatsen.

cr-evangelisatiechristinnenreis-evangelisatie

Jong bezoek bij de Bunyan Stichting!

26 april 2016

Vandaag hadden we een enthousiaste groep van zo'n 50 kinderen uit Ochten van 8-12 jaar op bezoek. Na wat gedronken te hebben, kregen ze een uitgebreide presentatie over de Christenreis, die ze de afgelopen jaren behandeld waren. Daarna volgde een bezoek aan de expositie.

Bekijk hier de foto's!

Ook op bezoek komen? Dat kan elke zaterdag van 10.00-16.00. Groepen graag even bellen!

Project Roemenië

Onlangs zijn er in Bogdand - Roemenie, evangelisatieboekjes van onze stichting uitgedeeld. De plek waar ze uitgedeeld zijn is een bejaarden-centrum genaamd "Pro Senectute" hetgeen betekent: "Voor de ouderen" In deze dagopvang voor ouderen komen -afhankelijk van het weer en de tijd van het jaar- tussen de 25 en 40 ouden van dagen,die hier Bijbelstudies doen, zingen, af en toe een spelletje doen, enz. Dit tehuis wordt mede onderhouden door instellingen uit Engeland (Weston Super Mare), Zweden (Stockholm) en Nederland (Vriezenveen en Rijssen).

Bekijk hier de foto's van dit project

Dit project is uitgevoerd door: Stichting Lele Baratjai (www.slb.nl )

Login winkel

Joomla! Foutopsporingsconsole