Over

Over de stichting

Ons verhaal

De John Bunyan stichting is eind jaren '80 uit particulier initiatief ontstaan en werkt sindsdien met veel verve aan haar doelstelling: de verspreiding van het Evangelie, zowel nationaal als internationaal met name door het bekend maken van het werk van de Engelse schrijver John Bunyan.

In de praktijk betekent dat dat de stichting de bekendste boeken van John Bunyan heeft uitgegeven. Daarnaast heeft zij ook een bijbels dagboek uitgegeven en is ze bezig met de uitgave van een bijbel verteld voor kinderen. Door middel van eenvoudige uitgaven (de evangelisatieboekjes) hoopt de stichting dat mensen weer belangstelling krijgen voor de werken van Bunyan en de Bijbel, waarop deze werken gegrond zijn.

De stichting presenteert zich o.a. op beurzen en in de expositieruimte in Kootwijkerbroek. Ook geeft zij voorlichting aan scholen, (kerkelijke) verenigingen en andere belangstellenden. De stichting heeft een groeiend aantal donateurs en ontvangt ook giften van kerken en particulieren. Ze werkt geheel op pro Deo-basis. Dat betekent dat er nauwelijks bureaukosten gemaakt worden.

Onze doelen

Uitgaven

In de praktijk betekent dat dat de stichting de bekendste boeken van John Bunyan heeft uitgegeven. Daarnaast heeft zij ook een bijbels dagboek uitgegeven. Door middel van eenvoudige uitgaven (de evangelisatieboekjes) hoopt de stichting dat mensen weer belangstelling krijgen voor de werken van Bunyan en de Bijbel, waarop deze werken gegrond zijn.

Evangelisatie

We hebben diverse evangelisatie-uitgaven en nemen deel aan diverse evangelisatie campagnes.

Voorlichting

Wilt u ons helpen?

Uw donaties zijn altijd welkom op NL 18 RABO 0305 5712 65 t.n.v. John Bunyan Stichting. Of klik op onderstaande knop om meteen een donatie te doen.w donatie gaat rechtstreeks naar het uitgeven van nieuwe boeken of een van onze diverse Evangelisatie acties. Alvast hartelijk dank!

Doneer nu